Op 31 maart 2026 start om 09.00 uur de aanmeldingsperiode voor leerlingen die vanaf 1 september 2026 naar 1a of 1b van het secundair onderwijs zullen gaan.
Hoe werkt het?
Eén plek om je kind aan te melden
De scholen van Willebroek, Boom en Niel werken samen voor het aanmelden. Je kan dus via dezelfde website al deze scholen aanduiden als voorkeursscholen.
Kiezen voor 1A of 1B
Leerlingen met een getuigschrift basisonderwijs gaan in principe naar 1A. Leerlingen zonder getuigschrift gaan naar 1B. Twijfel je nog? Neem dan zeker contact op met je huidige school of met het CLB!
Voorrang voor broers en zussen
Vergeet niet tijdens het aanmelden aan te duiden of er al een broer of zus is op dezelfde school van je keuze, dan krijg je voorrang. Dit geldt ook voor kinderen van personeel van dezelfde school.
Andere leerjaren
Ga je naar het tweede jaar of een hoger jaar? Dan kun je niet vooraf aanmelden. Ga vanaf 20 april 2026 rechtstreeks naar de school om je in te schrijven.
Online aanmelden: 31 maart 2026 (9 uur) tot en met 24 april 2026 (17 uur)
Bekendmaking resultaat uiterlijk 19 mei 2026
Inschrijven op school met ticket 20 mei 2026 tot en met 16 juni 202
Wordt er dus gekozen voor een school in Boom, Willebroek of Niel, dan kan er worden aangemeld via dit platform:
Ik meld me aan voor een Secundaire school
Info of hulp nodig: 03 451 11 37 | 0485 90 43 51 | huisvanhetkind@niel.beĀ
