Deskundige Financiën

Lokaal Bestuur Niel is op zoek naar een nieuwe parel:

DESKUNDIGE FINANCIËN

(B1-B3 – contractueel – voltijds – onbepaalde duur)

Lokaal bestuur Niel is op zoek naar een gemotiveerde en deskundige financiële professional die de uitdagingen van ons groeiend team wil aangaan en zich zo mee wil inzetten voor het welzijn van onze burgers. 

Wat houdt deze functie in?

We verwelkomen bij de financiële dienst graag een gedreven collega die meebouwt aan een goed financieel beheer van de organisatie. Als deskundige financiën ben je verantwoordelijk voor een gevarieerd takenpakket.

  • Je krijgt een centrale rol in een boeiende werkomgeving. Je bent nauw betrokken bij de dagelijkse werking van ons lokaal bestuur en houdt daarbij contact met collega’s van andere teams.
  • Je ondersteunt de financieel directeur bij diverse aspecten van het financieel beleid. Je werkt mee aan de opmaak van de meerjarenplanning en jaarrekeningen. Boekhouding, debiteurenbeheer, facturatie, belastingen, rapportering … via een variatie aan taken draag je bij tot een optimale en efficiënte werking van de dienst.
  • Je sleutelt mee aan een toekomstgerichte aanpak met focus op kwaliteitsverbetering, procesoptimalisatie, verdere digitale transformatie, enzovoort.
  • Je staat in voor een warme, klantgerichte en efficiënte dienstverlening.
  • Je deelt je expertise met collega’s. Je bent het aanspreekpunt voor interne en externe klanten en dus ambassadeur van ons lokaal bestuur.
  • Je kent de volledige werking van de financiële dienst en kan je collega’s vervangen bij afwezigheid.
  • Je draagt de waarden van het lokaal bestuur mee uit: verbindend, vernieuwend, open, respectvol, klantgericht.

Taken eigen aan jouw functie binnen de financiële dienst

Naast enkele algemene taken heb je als deskundige binnen de financiële dienst een aantal taken die specifiek aan jou worden toegewezen. Die kennis kan je tijdens de uitvoering van de functie opdoen. 

  • Je bent verantwoordelijk voor het updaten van belasting- en retributiereglementen.
  • Je behandelt bezwaarschriften en betwistingen en volgt beroepsprocedures op.
  • Je bent het aanspreekpunt inzake OCMW-gerelateerde materies (onderhoudsplicht, opvolging subsidies specifiek voor dienstverlening vanuit het OCMW).
  • Je ben verantwoordelijk voor het debiteurenbeheer.
  • Je behandelt, in samenwerking met de financieel directeur, dossiers voor de verschillende beleidsorganen en zorgt voor een correcte afhandeling.
  • Je volgt verschillende satellietorganisaties financieel op (politiezone, brandweerzone, IGEAN, IVEBICA, Vlotter,…).
  • Je zorgt voor het thesauriebeheer en rapportering.
  • Je ziet toe op de naleving van diverse fiscale verplichtingen en maakt de voorbereiding voor de btw-aangifte.
  • Als financieel deskundige ondersteun je de financieel directeur. In geval van afwezigheid of verhindering vervang je de financieel directeur.

Naar welk talent zijn wij op zoek?

  • Je hebt een bachelor diploma in financiën, boekhouding of een andere economische of bestuurskundige richting.
  • Je hebt een uitstekende kennis van Microsoft Excel.
  • Je hebt sterke analytische en communicatieve vaardigheden.
  • Je kan zelfstandig werken, de nodige prioriteiten leggen en neemt een proactieve houding aan.
  • Je bent een integere en klantgerichte collega die graag in teamverband werkt. Je staat ervoor open om bij te leren en voelt je comfortabel om binnen vastgelegde richtlijnen en procedures te werken.
  • Je bent bereid om tijdens de uitoefening van je functie specifieke kennis te verwerven, zoals kennis over de beleids- en beheerscyclus, belasting- en retributiereglementen, invorderingen, decreet lokaal bestuur, wetgeving overheidsopdrachten, enzovoort.
  • Je neemt een actieve rol in bij het digitaliseren en automatiseren van financiële processen.

Wat mag je verwachten?

  • Een voltijdse tewerkstelling (38 uren) in een organisatie die vooruit wil.
  • Een brutomaandloon tussen € 2.940,86 en € 4.955,26 waarbij relevante ervaring in rekening kan worden gebracht, maaltijdcheques (€ 8), eindejaarspremie, hospitalisatieverzekering, pensioenfonds (3%), fietsvergoeding of volledige tussenkomst in abonnement openbaar vervoer, flexibele uren, telewerk, ecocheques, 35 verlofdagen en 15 feestdagen, tal van opleidingsmogelijkheden én een heleboel toffe collega’s die je met open armen zullen ontvangen.
  • Check zeker ook onze onze Nielse troeven.

Solliciteer nu!

Selectieprocedure

Bezorg ons uiterlijk op 5 juni 2024 jouw motivatiebrief, cv, diploma en uittreksel van het strafregister via het sollicitatieformulier op onze website www.niel.be/vacatures .

De selectie bestaat uit een thuisopdracht en een mondelinge proef. Voor de thuisopdracht krijg je 5 dagen de tijd, van 12 juni tot en met 16 juni 2024. De mondelinge proef zal plaatsvinden op 19 juni. 

Heb je nog een vraag?

Contacteer het hr-team via personeel@niel.be of 03 451 11 10 en wij beantwoorden graag jouw vragen. Voor meer inhoudelijke informatie kan je terecht bij Annelies Van Doorslaer van de financiële dienst via financien@niel.be.