Dienstverlening op afspraak om je nog beter te helpen
Langs het E-loket, per mail, telefonisch of via een persoonlijk contact? Niel blijft inzetten op eigentijdse dienstverlening voor al haar inwoners.
Wil je bijvoorbeeld een elektronische identiteitskaart, een internationaal paspoort of een rijbewijs aanvragen? Dan maak je eerst een afspraak. Dat kan je online of telefonisch doen of persoonlijk bij de onthaalmedewerkers in het Huis van de Nielenaar.
Waarom op afspraak?
Iedereen wil op de best mogelijke manier geholpen worden en niemand houdt ervan om te wachten. Precies om de inwoners professioneel en snel van dienst te kunnen zijn op de dag en het tijdstip dat voor hen het beste past, werken veel gemeenten hoofdzakelijk op afspraak.
Want als je al een afspraak maakt bij de huisarts, de kapper of de garagehouder, waarom dan ook niet bij jouw lokaal bestuur? Zo hoef je niet onnodig te wachten tot je aan de beurt bent. Bovendien ben je er met een afspraak zeker van dat je geholpen wordt door een medewerker met kennis van zaken die je goed voorbereid te woord zal staan.
E-loket: van bij jou thuis en gratis
Heb je een attest van hoofdverblijfplaats, een uittreksel uit jouw geboorteakte, of een ander document nodig? Wil je een adreswijziging doorgeven of een ophaling van grof huisvuil aanvragen? Kijk dan zeker eerst of dit kan gebeuren via het E-loket . Dat is snel en gratis en je hoeft je bovendien niet te verplaatsen.
Onthaal- en snelbalie: ook zonder afspraak
Kom je bijvoorbeeld jouw internationaal paspoort of jouw rijbewijs afhalen? Wil je een zwembadabonnement kopen of zoek je algemene informatie over de diensten van gemeente en OCMW? Dan kan je nog steeds zonder afspraak terecht aan de onthaal- en snelbalie in het huis van de Nielenaar.
Nog vragen ?
Hier vind je mogelijk jouw antwoord terug.
Zoniet, kan je ons steeds contacteren, tel. 03 451 11 10