Manager leven en welzijn

Wat houdt de functie in?

Samen met de algemeen directeur, de financieel directeur en de andere leden van het managementteam ondersteun je de beleidsorganen bij het opmaken en uitvoeren van het planmatig beleid. Als lid van het managementteam heb je oog voor de ganse organisatie en inzicht in het functioneren van de verschillende afdelingen en diensten en hun werkprocessen. Je werkt proactief. Je vestigt de aandacht op het geheel, je hebt oog voor het algemene kader, je ondersteunt en je initieert zelf de nodige veranderingsprocessen.

Als manager leven en welzijn ben je verantwoordelijk voor de werking van het OCMW, de dienst welzijn en het Huis van het Kind Hemiksem-Niel-Schelle, de dienst kind en jeugd, de dienst vrije tijd en evenementen, en de dienst burgerzaken.

Jouw belangrijkste uitdagingen:

  • Je ontwikkelt een strategisch beleid voor de sector leven en welzijn.
  • Je coördineert grote projecten en zorgt voor een goede subsidieopvolging.
  • Je werkt efficiënt samen met andere partners of instanties.
  • Je bent en blijft op de hoogte van de steeds wijzigende regelgeving die van toepassing is op jouw vakgebied.
  • Je zorgt mee voor een correcte uitvoering van de beleids- en beheerscyclus (BBC).
  • Wanneer de algemeen directeur verhinderd is, neem je zijn of haar functie tijdelijk waar.
  • Je zorgt ervoor dat het financiële plaatje van de personeelskosten klopt.
  • Je hebt een open en transparante communicatiestijl, zowel intern naar de medewerkers als extern naar jouw netwerk.
Wat verwachten wij van jou?
  • Je hebt een masterdiploma of een diploma van het universitair onderwijs of een diploma van het hoger onderwijs van twee cycli dat gelijkgesteld werd met universitair onderwijs én je hebt 2 jaar ervaring in een gelijkaardige functie.

OF

  • Je hebt een bachelordiploma of een diploma hoger onderwijs van één cyclus of daarmee gelijkgesteld onderwijs én je kan minstens 5 jaar relevante ervaring voorleggen op het moment van de aanwerving. In dat geval moet je ook slagen voor een niveau- of capacitaire test.

  • Integriteit draag je zeer hoog in het vaandel.
  • Samenwerken en netwerken zijn voor jou een grote evidentie.
  • Je kan een duidelijke visie ontwikkelen op het vlak van leven en welzijn, en die ook uitdragen binnen de organisatie.
  • Je stelt je flexibel op in je doen en denken en streeft naar kwaliteit en resultaat.
Wat hebben wij jou te bieden?
  • Een voltijds contract van onbepaalde duur. Indiensttreding kan zo snel mogelijk.
  • Een verloning in de loonschaal A1a-A3a.
  • Je kan al je relevante ervaring meenemen. Enkele voorbeelden (op A1a):
    • 2 jaar relevante ervaring: 3.666,92 € bruto per maand
    • 10 jaar relevante ervaring: 4.247,98 € bruto per maand
    • 20 jaar relevante ervaring: 4.946,81 € bruto per maand
    • 25 jaar relevante ervaring: 5.339,42 € bruto per maand
  • Graag een concrete loonsimulatie? Contacteer de dienst personeel via personeel@niel.be.
  • We bieden je een job met werkzekerheid waarbij je ten dienste kan staan van de lokale gemeenschap.
  • Je krijgt een correcte verloning volgens de wettelijke barema’s. Onderhandelen over je loon is niet nodig, je krijgt waar je recht op hebt.
  • Daarbovenop krijg je ook maaltijdcheques van 8 euro per gewerkte dag.
  • Wanneer je met het openbaar vervoer naar het werk komt, wordt je woon-werkverkeer volledig terugbetaald.
  • Kom je met de fiets naar het werk, krijg je hiervoor 0.25 euro per afgelegde kilometer.
  • We hebben veel aandacht voor de balans tussen werk en privé:
    • De meeste diensten werken met een flexibel uurrooster.
    • Naast enkele extra feestdagen, kan je ook maximaal 35 dagen verlof nemen.
    • Wanneer je functie en de teamplanning het toelaat kan je telewerken. Wanneer je voltijds werkt, kan dit maximum 2 dagen per week. Wanneer je minder dan voltijds werkt maximum 1 dag per week.
  • We bieden je een gratis hospitalisatieverzekering aan. Ook je gezinsleden kunnen met een korting aansluiten.

Contracten van bepaalde duur hebben afwijkende voorwaarden. Heb je vragen rond de concrete situatie voor jouw (mogelijke) functie? Contacteer gerust de personeelsdienst via personeel@niel.be.

Hoe kan je solliciteren?

Je kan solliciteren tot en met woensdag 31 augustus 2022. Bezorg zo snel mogelijk jouw CV en motivatiebrief via onderstaande knop:

Ik wil solliciteren!

De sollicitatieprocedure bestaat uit een schriftelijke (thuis)opdracht, een sollicitatiegesprek en een assessment.

Meer info over de vacature nodig?

Contacteer dan gerust de personeelsdienst op personeel@niel.be.